Varit barnvakt idag.

Idag har det varit en lite lång dag men ändå inte. Jag vaknade 9.30 och var utsövd, jag fick mina nästan 12 timmars sömn efter en hård natt och dag.

När jag vaknade i morse så bestämde jag mig för att åka till kommunhuset och fixa de papper jag fått från dem och därefter skulle jag till sjukhuset och prata med min chef. När klockan var 11.30 oc jag var på väg ut ringde telefonen. Det var Maria, min svägerska som undrade om jag kunde passa Frederikke under dagen för att hon var sjuk och Maria och Claus skulle jobba. Självklart sa jag, eftersom jag inte skulle göra något annat. Jag skulle dock göra de där två sakerna idag. Jag hade 45 min på mig...

Jag slängde på mig jackan och cyklade till kommunen. Jag kom dit på 10 min. 5 min senare var jag ute på cykeln igen. "Jag har 30 min på mig" tänkte jag. Jag cyklade upp på sjukhuset, vilket tog mig ca 5 min. Väl på sjukhuset fick jag veta att "man ska ringa om man är sjuk". Jamen va f**n tror de jag gjorde igår?? Då hade sjuksköterskan som jag pratat med igår GLÖMT att vidarebefodra det. Toppen! Jag pratade med Charlotte (som är min chef) och sen åkte jag hem till Maria.

Frederikke var mycket lugn och gjorde inte mycket väsen ifrån sig. Jag behövde inte ens byta blöja! :D

Nu gör jag risgrynsgröt. MUMMA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman

Det var väl en bra dag då du hann med en hel del, jag tror faktiskt att du uppskattade den också. Jag tycker mig ana en positiv ton ändå trots sköterskans miss att förmedla din sjukanmälan.

Kramar i massor från pappa som varit och tränat med gubbarna i LOK, härligt!

2008-11-17 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0