De ringde från M4...

Yes, de ringde och väckte mig i min skönhetssömn och nu, bara för att de inte kan hitta någon (förstår att ingen vill jobba när de har ledigt) så har jag sagt ja till att komma och hjälpa dem med kvällsmaten. Kl 17.00 ska den serveras så jag borde vara där ca 16.30.. Jag vet inte om det ska betalas som extra arbete som timmelön eller om den ska skrivas på min fasta tjänst.. det får jag räkna ut ikväll. Det kanske var enormt dumt att säga ja till det när det är min enda lediga dag på hela veckan, men jag får ca 200 svenska kronor i timmen.. Och om pappa kan så kan jag med!
Det är ju bara 2.5 timme så det borde jag kunna klara. De ville att jag skulle komma kl 13.00 och arbeta en hel dag, men det sa jag nej till. Jag jälper dem gärna med några timmar på kvällen, men inte mer än så. Inte när det är min enda lediga dag på en hel vecka, det borde de väl förstå??

Jag har tittat på dietistutbildningen också. Man kan gå den på tre ställen i Danmark. Två på själland och ett på jylland. Den som är på jylland ligger i Århus, ganska nära mig.. MEN, jag kan inte vara säker på att komma in eftersom de bara tar in 20 elever på varje ställe. Den med bäst betyg kommer in. Hur dåligt är inte det på en skala 1-10!?
Åhh, det verkar hopplöst det här med att gå i skola i Danmark..

Nu ska jag äta lite frulle, se om huvudvärken går över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0