Vaccination mot Hepatit

Tisdagar är dagar då man funderar på när det egentligen är helg igen.

Dock är min tisdag lite annorlunda. Jag kom precis på att jag skulle ringa till Sjukvårdsrådgivningen och höra om Vaccinationer. För tusan vad mycket pengar det kommer gå åt bara för att man ska ut och resa. Jag måste vaccinera mig mot Hepatit A och B innan jag åker. Jag kommer därför fixa så jag kan ta Twinrix innan resan. Dock har mamma sagt att man ska ta två sprutor med 1 månads mellanrum, vilket betyder att jag måste skynda mig om jag snart ska åka.

Jag hoppas även att syster kan höra lite med Marie om resa osv.

Visst kommer man sakna dem här hemma när jag åker iväg. Det känns lite pirrigt och jag är lite nervös, men samtidigt tror jag det kommer bli en helt otrolig upplevelse.

Nu får vi se vad de säger när de ringer upp, sitter och väntar på samtal från dem just nu...


Ledsen? -Hell no!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0