Kungsfiskaren, en riktig kung.

Idag var min sista dag på jobbet så nu är jag arbetslös. Det känns inte lika tungt nu som det gjorde tidigare i veckan. Det är faktiskt ganska skönt. Jag har mycket att stå i innan vi ska flytta, så det blir nog några intensa veckor.
När Mr Was kom hem åkte vi till hans föräldrar och gick promenad med Smilla. Jag hade med mig kameran som jag fick av mamma och pappa i födelsedagspresent. Det blev fina bilder på solnedgången. En gång i veckan ska jag ta mig i kragen och fixa så jag kan lägga ner bilderna på datorn.

När vi var ute på promenaden så såg vi en mycket sällsynt fågel, en såkallad Kungsfiskare. Den liknade faktisk en kolibri, lysande blå på ryggen  och orange på bröstet. Kungsfiskaren är en mycket snabb fågel också och den är liten, så den är svår att se. Kameran var för långt ifrån för att få några bra kort på den, men jag har hämtat några bilder.


Vacker fågel, eller hur?


Visst är den vacker?

I övrigt så har Lone bjudit med mig på en utflykt på söndag förmiddag. Jag ska med henne och titta på vilda örnar. Hoppas verkligen att jag ser några och kameran kommer vara med! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Haj:) Allt är fint här :) Det var ett tag sen man såg dej nu.. När kommer du hem o hälsar på? :) Och vart ska ni flytta? :)

2009-02-13 @ 23:07:28
URL: http://elinkristina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vill du veta en rolig sak? Indiens mest kända öl heter Kingfisher och det gör deras största flygbolag också. :)

2009-02-15 @ 14:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0