Söka jobb 37 timmar/veckan

Jag blir frustrerad. Startpengar från kommunen var inte BARA. Enligt jobcentret ska jag vara på ett slags kontor 37 timmar/veckan och söka jobb. Utöver det ska jag på möten med dem från jobcentret och redovisa vad jag har gjort och vad jag har sökt. Det låter lite som Arbetsförmedlingen, men 37 (!!) timmar i veckan!?  Det är ju en HEL arbetsvecka!?

Han på jobcentret tyckte att jag istället skulle söka jobb på Vikar-byrået och hoppas på att få deltidsarbete där. Enligt honom skulle jag till och med tjäna mer pengar om jag fick 10 timmar/veca hos dem än om jag fick starthjälp.

Jag tror jag gör ett försök hos de där vikar-byråerna. Isåfall har jag fortfarande tid att fixa till flytten här hemma. Får jag inget jobb där hos dem heller, så överlever jag ju, jag har trots allt pengar till en hyra till.. Efter det blir det knapert.

Nu måste jag ringa till kvinnfolket som jag ska prata med imorgon och se om vi ska ställa in mötet eller inte.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

men shit! 37 timmar i veckan?! de verkar ju helt orimligt mkt! finns de så många jobb att söka liksom? :S

Jag har ju haft en otroligt bra helg o nu var det tillbaks till arbetslösa verkligenheten, vet inte vad jaq ska ta mig till :( vill ha ett jobb o flytta snarast! funderar på att flytta hur det än blir med jobb snart, fast de är nog dumt o göra av med sparpengarna..men psyket tål inte mkt mer av att bo hemma här. Blä.

PUss

2009-02-16 @ 14:23:58
URL: http://moveyourfeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0