Valentines Day

Ja, idag är det alla hjärtans dag och gissa vad?

Det ringde på dörren i morse och jag vaknade på en gång. Jag ryckte lite i Mr Was och sa, "det ringer på dörren!". Han slängde på sig kläderna och öppnade dörren, sen sa han "du har fået en gave skat." Har jag fått en present? Tydligen så tyckte någon att jag skulle ha en present. Som nyvaken en lördag morgon så har man inte riktigt koll på vad det är för datum eller vad en present skulle göra utanför vår dörr.

Helt plötsligt hoppar han fram bakom dörren och säger "Happy valentines day!" och håller en stor röd bukett i handen och ett litet paket i den andra. Hur söt kan man vara?

Det var lite av en överraskning efter som de inte direkt firar alla hjärtans dag här nere. I paketet var det "färskt" bröd från bagaren. Färskt var det tyvärr inte, men det smakade bra iallafall.

Vädret är bra idag också, jag har varit ute på en liten promenad för att jag skulle ut och handla. +3 grader utanför och inte ett moln i närheten och jag är glad. Man blir bara så glad. Ska dock skriva mitt ansökningsbrev idag, jag MÅSTE skriva det idag.

Jag får hoppas att vädret är lika bra imorgon på örnturen. Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej gumman, hoppas att du haft en skön dag. Häruppe så var jag ute på löpträning i morse och då var det -22grader och nyuppstigen sol som sken från en klar himmel. Nu har det blivit mulet och det är ungefär -5grader. Jag har burit in ved och eldar både i pannan o i braskaminen. Ikväll ska vi gå över till Marie i grannstugan och äta lite gott. Mamma får säkert ett par glas vin men jag har jour så här blir det cider. Vi ska även titta på melodifestivalens andra deltävling, såg du förra veckan då Alcazar gick vidare, det var en riktigt skön discolåt.

Kram på dig och här får du en hjärtekram från oss hemma. PoK Pappa o mamma.

2009-02-14 @ 16:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0