nyårsdagen..

Jag hade en mycket trevlig dag igår med Mr Was. Vi åt god mat. Förrätt bestod av avokado, med räkblandning (typ skagenröra), varmrätten vad Filé Mignon, potatisgratäng och rödvinssås och efterrätt var glass från Ben & Jerry´s. MUMMA säger jag bara! När klockan slog tolv så stod vi i vardagsrummet och tittade på Rådhusklockan och skålade in det nya året med min chapagneflaska från studenten. ;P
Därav gick vi upp på Viborgvej, då kunde vi se ut över hela staden och se alla fyrverkerier.. Herreguuud säger jag bara! Silkeborgarna måste ha löpt amok eftersom det var så mycket fyrverkerier, speciellt nu efter regattaen som var i somras.

När vi kom tillbaka efter fyrverkerierna så satte vi oss ner och spelade Scrabble.. (ett ordspel). Självklart så blev jag utklassad och jag kunde inte alls hitta några speciellt bra ord som gav många poäng. Det irriterade mig självklart och efter att Mr Was hade rensat sin ordplatta 2 (!!!) ggr (det ger 50 poäng, plus alla poäng du får av ordet du just har skrivit) så hade jag fått nog. Då gick jag och la mig, eftersom jag ska börja jobba om ca 45 min så behövde jag min skönhetssömn på 6 timmar. Mr Was sover fortfarande.

Nu måste jag gå härifrån om jag ska hinna dricka mitt kaffe och göraa mig iordning innan jag ska cykla iväg.
Fortsatt gott nytt år till er allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0