Mina dagar i Hufvudstaden!

Nu var det några dagar sedan jag skrev här inne, så nu hade jag tänkt att berätta om min helg.

I fredags var jag på jobbet och drog mig därefter hemåt. Jag packade min väska som jag skulle ha med mig ner till Stockholm. Jag satt även och tittade på lite friidrott, Golden Leage som var på TV4.

Lördag morgon klev jag upp tidigt på mogonen för att dra mig till Hufvudstaden. Kl. 07.00 satt jag på bussen från Ljusdal. En helg i Storstaden var det jag behövde. När jag kom ner åkte jag direkt hem till min moster och kusin. Endast Leona som var hemma, då moster var på jobbet. Vi slängde i oss lite mat och drog därefter in till T-Centralen. Vi gick upp till Åhléns och gick runt lite granna och sedan vidare till Götgatan där jag köpte min UNDERBARA skor! Till slut beslutade  vi oss för att dra oss till Sickla Köpcentrum. I Sickla hade vi inte speciellt mycket tid. Vi hade dragit oss runt inne i stan  så länge att vi bara hade en timme i Sickla.

Väl i Sickla gick vi in på OnOff och tittade på mobiler, men hittade ingen som jag föll direkt för.
Därefter gick vi in på SIBA, inte där heller. (Det ska tilläggas att i Stockholm är de INTE intresserade av att sälja saker)
Vi bestämde, eller Jag bestämde att vi skulle in på Elgiganten också och kolla innan vi skulle med bussen hem.
Inne på Elgiganten fick vi hjälp efter en stund av en kille som rent faktisk brukar spendera sin sommar som golfinstruktör i Järvsö. Hur stor var sannolikheten för att man skulle träffa på en sån kille? Vi bestämde oss dock inte för något denna dag utan drog oss hemåt.

Det blev en mysig kväll med chips, cider, och GOD mat!

Söndag morgon sov jag och Leona ut. Jag klev upp kl 10.00 och fick upp min kära kusin till kl 11.00. Vi gjorde oss i ordning, åt frukost och drog ännu en gång in till Sickla. Idag stängde de kl 16.00 så vi var tvugna att lägga på ett kol. Vi var tvugna att gå från tvärbanan ända in till Köpcentrumet. Vi gick raka vägen till Elgiganten. Stod där ett tag. Träffade på samma kille igen och kom fram till att vi känner samma folk. Lustigt! Efter att jag hade investerat i en mobil så gick vi runt och shoppade. För att inte kollapsa så köpte vi varsin Latte på Coffe Shop, Åhh så gott! Nu bar det av hemåt igen, vi var trötta efter en mycket lång dag och mycket shoppande.

Tid för att ta igen sig lite.

Måndag morgon var min kära moster hemma. Jag sov inte så bra den här kvällen, kunde inte somna. Hon var vaken då jag klev upp kl 08.00.  Jag köpte biljett hem och sen så åt vi lite frukost och umgicks. Kl 11.30 begav jag mig in till stan. Då skulle jag träffa Josefin över en lunch. Vi gick på Indisk restaurang. Josefin fick en vegetarisk rätt och jag tog en soppa med tomat och kokos. Vi pratade och pratade och tiden bara flög iväg. Helt plötsligt skulle jag vidare. Vi sa hejdå och kramade om varandra och så gick vi åt skilda håll. Väl hemma åt vi lite kvällsmat, soppa igen, men denna gång spinatsoppa! Det var gott.

Måndag kväll. Jag och Leona skulle till Globen och se Britney Spears! Det var en häftig kväll och det var verkligen en häftig show! Tack för denna kväll tillsammans med dig min kära kusin. <3

Tisdag morgon satte jag mig på tåget hem till Ljusdal igen. Har varit på jobbet hela dagen och jag skippar dansen ikväll i Nor. Jag orkar helt enkelt inte.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0