Solsken idag och imorgon bär det av

Idag har jag och älsklingen varit på födelsedags"kalas". Signe fyllde 18 år, så hon bjöd på mat och dricka. Hon hade underbart väder, eller snarare perfekt väder på sin födelsedag. Solsken och inte ett moln på himlen, vindstilla (dock kunde det ha blåst lite) och ca 30 grader varmt. (Ungefär lika som på vår student för ett år sen).

Vi var där i 5 timmar och sen beslutade vi oss för att åka hem. Nu har vi varit hemma i ca 40 minuter och det är ganska skönt. En dusch väntar inom inte så länge.

Utöver det så har jag packat det sista och jag får så dåligt samvete varje gång jag tittar på min hög av saker som ska med hem. Samvetskvalet växer sig större varje gång jag skänker högen en blick. Uscha. :(

Imorgon åker jag med tåget hem till Ljusdal. Imorgon tidigt. Jag HATAR att ta avsked. Jag VET att det är på återseende, men det gör ändå ont i hjärtat och själen. Jag har gråtit många floder. Men någonstans så känner jag en frid. Jag tror och jag hoppas, att det kommer gå bra för mig och älsklingen, att vi kommer klara det här. Vi får ta en dag i taget, men jag tror att det kommer gå bra. -Du ved jeg elsker dig muller.

Nu ska jag packa min nessesär, så att den är så gott som färdig.
Ikväll blir det Sagan om ringen och de två tornen.


   
Matilde och Frederikke, min älsklings systerdöttrar. De ger så mycket glädje de små gullungarna!
En fin bild på älsklingen och Frederikke tillsammans i vintras. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0