Stora städdagen.

Idag har jag tagit tag i alla saker här hemma. Jag har varit ut eoch sprungit, trots blåsvädret. Jag har damsugit hela lägenheten, skakat mattor, torkat golven, tagit disken och dammat av. Nu ska jag hoppa in i duschen (har ju inte hunnit med det sen springturen) och sen ska jag tvätta kläderna. Har en STOR bunke med kläder som behövs tvättas, plus att jag inte har några underkläder kvar.

På min springtur idag såg jag en Stork, eller det är visst inte en stork heller, men de påminner skarpt om dem. De är tydligen väldigt skygga och det är inte ofta man ser dem. Idag var jag endast 20 meter ifrån en! Dessutom såg jag två fasaner, en dam och en herre, väldigt ståtliga djur. Jag såg även en and och en "Blisshöna". Ja, det är så de heter här i Danmark och jag har ingen som helst aning om vad de heter på svenska.

Nu ska jag fortsätta med städningen, badrummet är fortfarande kvar.
CIAO!


Jag och Jennifer på väg till Öviksmaran 2008.
När Rebecca tar tag i någonting, då blir det oftast gjort också.

Kommentarer
Postat av: En dansker

Den hedder en sothöna ;)

2009-05-06 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0