Grodor..

Hur kommer det sig egentligen att grodorna ALLTID är ute på vägarna på kvällarna? Tror de verkligen att vägen är ett ofarligt ställe att vara på? Borde de inte ha lärt sig vid det här laget? Jag lärde mig iallafall redan när jag var 3 år att vägen var ingen lekplats! Möjligtvis att det är en bra hopplats där man kan sträcka ut hela kroppen utan att en massa grässtrån ska slå till en i ens frihet, men iallafall? Någon nytta får det väl ändå vara.

Apropå grodor så höll jag på att köra på en groda på vår infart. Stackar blev så rädd, men jag väjde och tog den snäva kurvan in på parkeringen! Jag är en grodälskare, men när det kommer till vägsittandet så tycker jag att de är väldigt korkade.


Igår var jag på träning och snacka om att jag har träningsvärk i kroppen idag, jag kan knappt gå på benen och inte stå på dem heller för den delen. Träning igen på torsdag, så nu gäller det att ta igen sig lite. Lussan har nästan övertalat mig att följa med ut på krogen på lördag, så jag antar att det är det jag har att vänta mig i helgen också, lite fylla och trevligt sällskap med Lussan och Jyothi.

Nu ska jag återgå till mitt filosoferande om grodorna och tillbaka till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0