Jobbet....

Ibland har jag bara lust att lägga på luren när de där irriterande kunderna ringer in. Man känner hur arg man blir ibland. Idag blev jag irriterad över att jag skulle få veta hur mycket vi hade förstört för oss själva och han älta på i ca 15 minuter om hur det sprider sig och hur mycket mindre som kommer säljas. Till sist sa jag "Det är väl meningen att du ringer in för att du vill prata med en tekniker för tat få fixa ditt produkt och inte för att jag ska höra din livshistoria och hur du har sett till att ingen i din omkrets vill köpa våra produkter?". Då blev han tyst.

Ibland önskar jag bara att man kan låta bli att höra så att man inte kommer med sådana kommentarer tillbaka, men ibland kan jag inte låta bli...

Mina kolleger säger alltid att jag är för snäll mot kunderna, att jag alltid vill vara dem till lags. Att jag ska vara lite mer barsk och våga säga emot. T.o.m. chefen säger det! Så nu, har jag kanske tagit första steget. Steget mot att säga emot, säga ifrån, ge motattack.

Snart är det helg, det ser jag fram till. Jag behöver det.


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Kunden har alltid rätt heter det väl? :D

2010-04-16 @ 12:20:44
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jaaru, vissa människor blir man ju brydd på?! Du måste verkligen vara snäll om din chef säger till om det du... :D Asbra att vara tolerant o professionell men ibland behövs det väl att man biter ifrån oxå! Klockren kommentar till människan iaf! haha! :)



Sv; Åh uffa! Idag hade vi oxå snö! Det skulle ju bli vår nu ju! Vafföö? Men visst äre väl skönt när möjligheten finns där att bara springa av sig lite? Får klarare tankar osv... Sommar snart då kommer de förhoppningsvis bli mkt sånt!



KRAAAAM!

2010-04-17 @ 23:11:46
URL: http://thepuzzle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0