Andra vaccinationen

Imorse tog jag min andra vaccinationsspruta i Delsbo på Dellenkliniken. Gjorde lite ont när hon sprutade in vaccinet, men nu är det bra igen. Fick även recept på magmedicin (så att vi inte får kräksjuka där nere).

Ikväll ska jag till Hudiksvall och hämta passet som är på polisstationen och väntar på mig. Ett sprillans nytt pass. Man tar korten på plats på polisstationen, får ta fingeravtryck och sen skriver man sin namnteckning på en svart liten ruta som gör att det liknar ett barn på 10 som försöker skriva skrivstil. Poliskvinnan säger även, "Du ska bara kunna skriva lika igen om de skulle vilja att du verifierar att du är du". Ja just det! Hur ska man kunna skriva likadant igen eftersom den namnteckningen är fruktansvärd?

Hur som haver, nu är passet ordnat och blir hämtad ikväll, vilket betyder att resan närmar sig med snabba steg.

Idag är det 12 dagar kvar tills jag åker.


Bild lånad från : http://www.phuketeasytour.com/image/hot/do/Similan_Island_3327467.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0