Hemkommen från Danmark.

Hemkommen från Danmark efter en lång resa.

Jag åkte ner till Danmark och må säga att det var en trevlig fredag jag hade. Jolanta och jag bestämde oss för att gå ut på krogen efter att vi hade handlat mat och ätit något gott. Det blev så till att jag blev så onykter att jag hade världens baksmälla dagen efter.

På lördagen badade vi i deras Jacuzzi och tog lite roliga bilder. Senare under dagen begav vi oss in till stan och satte oss på ett Café och åt smarrig sallad, dock fick jag min saltkvot uppnådd för flera dagar efter den där salta salladen, aldrig den igen! Senare på eftermiddagen mötte vi upp Stina på stationen och gick iväg för att handla allt till kvällen. När vi kom tillbaka till Jolanta skulle vi göra iordning salladen vi skulle ha till kycklingen som skulle grillas och till korvarna, underbart gott säger jag bara! En dusch behövdes också. Under tiden jag var i duschen kom Nanna och sen kunde festen börja. Vi spelade ölspel och pratade och umgicks med Jolantas granne som även han hade bjudit in en massa folk på fest. Vi gick och la oss när klokcan var 06.00 och då hade vi inte varit ut på krogen. I övrigt drunknade min mobil i sprit under kvällen, någon som inte tänkte sig för och tydligen inte heller flyttade på min mobil. Vätskeskadad mobil går inte längre att använda. Suger hårt.

Igår var vädret på topp i Danmark och jag bestämde mig då för att ringa till Maria i Silkeborg. Hon svarade i telefon och sa att de inte hade några planer för dagen. Ole hade fyllt 65 år, så om du läser det här så Stort Grattis på födelsedagen. :)
Maria tyckte det kunde vara roligt om jag kom till Silkeborg och träffade henne och flickorna. Så jag åkte dit och var där till klockan 14.30. Det var 30 grader varmt i solen och man blev ganska trött i kroppen och sinnet. Vi åkte till Indelukket för att äta glass och Matilde och Frederikke sprang runt och lekte det mesta av tiden. Senare åkte vi hem till Maria och Claus och där fick jag lite mat innan jag skulle hem med tåget på kvällen. En riktigt mysig och trevlig dag i Silkeborg, tack så mycket!

Väl ute på resande fot igen så var jag helt slut. Jag hade sovit 4 timmar från lördagen till söndagen och jag hade många byten under resan till Köpenhamn, så jag kunde inte sova på tåget. Väl på Malmö Syd kunde jag inte förstå vart nattåget var och det var fler som undrade över det, så vi ringde till SJ. Till slut rullade tåget in på stationen, ca 5 minuter senare än självaste avgången. Under natten sov jag mycket oroligt, eftersom jag inte hade någon väckarklocka.

Då klockan var 05.20 vaknade jag av att en passagerare frågade hur försenade vi var. ca 2 timmar. detta betydde att jag inte skulle hinna med tåget till Ljusdal och detta betydde också att jag var tvungen att kontakta mamma och pappa. Eftersom mobilen inte fungerade kände jag mig aningens handikappad. En tjej som sov i min kupé lånade ut sin mobil till mig och jag ringde hem och lämnade ett telefonsvar. Senare på tåget ringde jag hem igen från tågets telefon. Vilken tur att SJ är snälla när det gäller sånt! Mamma och pappa hade hört vad jag sagt och de skulle komma till kl. 12.00 istället.

Nu sitter jag på jobbet och kan knappt koncentrera mig. Jag vill egentligen bara hem och njuta av det goda vädret.

Ciao...! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0