Semesterplanering...

Sitter och planerar med semester, semetserdagar, lediga dagar och hur och vad jag ska söka till Universitetet.

Någon som kan hjälpa mig och säga vad jag skulle passa bäst som? (Ni som känner mig alltså). Jag står och väljer mellan Personalvetare och Medie och-kommunikationsprogrammet. Hur ska jag göra? Vad ska jag välja? Jag vet inte ens om jag känner mer för den ena än för det andra?


Förutom det diskutterar jag om när jag ska ha ledigt i sommar. Hur jag gör vid Kristihimmelfärds om vi på danska avdelningen bara har en halvdag ledigt, om jag ska ta ledigt på fredagen så jag kan åka till Göteborg där, eller hur jag ska lösa detta.

Nu ska jag sluta grubbla. Slutar om lite drygt 1 timme. Då är det påsk och jag ska bara njuta de här dagarna.

Ciao.


Längtar tillbaka till Thailand och värmen!

Kommentarer
Postat av: anna

åh thailand vore ju inte helt fel just nu.



sv: nä tyvärr, läste bara att det kommer i höst men är la när alla program drar igång där efter sommaren kan jag tänka mig.

2010-03-31 @ 20:24:23
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Cärow

Ett litet råd är att du läser något som inte alla andra läser, dvs, du måste jobba mkt mer i skolan med bra betyg om du går en utbildning som väldigt många andra gör. Denna utbildning kan oxå "kanske" ge dig jobb..



Vem vet, det bor nog en liten skogsmulle i dig oxå.

Jag var ganska inne på SLU:s landskapsingejnörsutbildning där ett tag. Verkar kul?

http://utbildning.slu.se/vara_utbildningar/kandidatoyrkesprogram/landskapsingenjor/oversikt/

Du ska även tänka efter om du vill vara inne på ett kontor, sitta på ett lab, vara ute i skogen, ett lager osv. eller om du vill variera.



Kanske kommer låta som ett, mitt-program-är-väldigt-bra-ord, men att välja något som intresserar dig och som ligger i tiden är bra. Jag rekommenderar ju varmt miljö o hälsoskydd. Och de skriker efter jobb (men framför allt väldigt varierande och intressant) och miljö och miljöproblem ligger för våra fötter.



Välj från hjärta och själ. Vad gör dig arg och irriterad? Kan du göra något åt det?



Kanske en tandtekniker! :)

2010-04-01 @ 19:24:26
URL: http://airolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0