Skänker en tanke till Linnea

Jag såg Uppdrag Granskning igår. Flcikan som blir våldtagen av den populära killen. Flickan som blir misstrodd och killen som blir hyllad. Alla tror att flickan ljuger och många tror det fortfarande.
Jag mådde illa av att höra vad en del av människorna sa, speciellt de äldre. Även om DNA fanns som visade starkt på att det var den "Populära, snälla, snygga" killen som hade våldtagit flickan, som dessutom var minderårig, så trodde folket fortfarande inte på henne.
Det är sjukt och så otroligt fruktansvärt.

Jag skänker en tanke till Linnea och även den andra tjejen som blev våldtagen av den "populära, snälla och snygga" killen.


Igår var jag till Hudiksvall och hämtade mina glasögon. Det är trevligt att ha lite nytt. Man känner att även kläderna blir lite roligare.

Imorgon ska jag åka till gävle och dansa. En hel kväll med dans, bra musik och härliga människor. Kan det bli bättre? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0