Lady Gaga = OBESKRIVLIG

Jag var på Lady Gaga i Globen i lördags. Spänningen började redan när vi ställde oss i kön utanför ingång 2. Det regnade ganska mycket, men vi hade inga paraply, eftersom vi tänkte att man säkert inte får ta med dem in. Vi stod i kön i ca 40 minuter och när vi äntligen kom fram till ingången så var vi dyngsura och se där, där står en stor kontainer fylld med paraply, parfymer och hårsprayer. Vi såg en tjej som fick slänga sin Bobby hårspray, jättesynd om henne, men egentligen borde hon ha vetat att det inte skulle vara någon idé att ta med den till en konsert.

Väl inne i Globen hittade vi våra sittplatser, högt högt upp. Kände av en aning svindel, men det försvann rätt snabbt. Vi satt inte mer än i ca 20 minuter så började konserten. Ett dånande ljud hördes i högtalarna. Håren på kroppen reste sig upp. Snart skulle hon komma ut på scenen och slå oss med häpnad.

Hela Globen började skrika och applådera, där står hon bakom skynket, blickstilla i en pose, innan hon strax byter till en annan medan musiken ljuder ut ur högtalarna.

Jag säger bara en sak... OBESKRIVLIGT!

När "Boys boys boys" spelades så sprang halvnakna (homosexuella?) killar ut på scenen och dansade och visade välvilligt upp paketet, oavsett om dessa killar var hetro eller homo, så spelar det ingen roll, killarna hade utstrålning och värmen spred sig i kroppen, man blev glad av att se dem med den energin de visade på scenen.

Under Speechless fick jag rysningar igen, låten är så fin och jag kände mig avslappnad och en aning sorg spred sig i kroppen, jag har dock ingen aning om varför, men låten är så fin och att få höra henne sjunga den live.. Jag kan inte säga så mycket.. Obeskrivligt!

Jag skulle kunna skriva mycket om Lady Gagas konsert. Hela Globen reste sig förresten under Poker Face och Bad Romance och dansade. 

Jag kan ju även säga att jag var lite sur över att scnenen var placerad till vänster (sett från ingång 2), men i efterhand förstår jag varför. Med alla de scenbyten de gjorde så skulle det vara omöjligt att ha scenen i mitten. -Jaa, ni hörde rätt, scenbyten.. De bytte alltså tema, bakgrund.. Skithäftigt! 

Vi var allihopa små "monster" och under Teeth  bad Lady Gaga oss om att visa våra tänder.. Vi skulle till "Monster prom" - tror jag att det var... Vilken var en häftig upplevelse.

Tack Lady Gaga för en obeskrivlig och oförglömlig konsert!



Bild lånad från: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7097330.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0