Kristihimmelfärds helgen 2010

Oj. Nu var det längesen att jag skrev här inne. Vilken tur att jag inte är någon kändis, då hade jag nog varit strypt vid det här laget.

Hur som haver, har ju haft besök här under kristihimmelfärds helgen. Torsdagen var en lugn dag som inte bjöd på något speciellt. Vi åkte hem till mamma och pappa och umgicks där med alla som var på besök, vi fick god mat och sen åkte vi hem för att sova.

På fredagen jobbade jag, jag hade inte fått ledigt, men tog ut Arbetstidsförkortningstimmar, ca 3 stycken och åkte hem tidigare. Eftersom vi inte visste vad vi skulle göra direkt så blev det en film och god mat.

På lördagen skulle vi på Järvzoo. Leona följde med oss. Vi fick se björnungarna som lekte för fullt och en hel massa andra djur, men björnungarna var klart bäst! Efter en mycket vacker dag på Järvzoo, med strålande solsken och en värme som hette duga, så åkte vi till LillBabs Kaffär.. Ååååh så gott det var att fika där! Älskar verkligen godbitarna man kan få hos dem. En kopp té och en drömtårta... Kan det bli bättre? :)
När vi hade fikat färdigt åkte vi hem till Päronen och satt i solen och solade, lite sol fick man på näsan. Därefter blev det god mat och umgänge med familjen.

Söndagen bjöd inte på något speciellt. Vi åkte hem till mina föräldrar igen och skulle fixa lite grejer och hjälpa till. blev dock rätt mycket slapp. Mat och fika bjöds det på, tänk så härligt det är att ha mamma och pappa så nära. :) På kvällen åt vi pizza och såg Flickan från ovan. Den var faktiskt väldigt fin, men även speciell, inte alls som jag hade föreställt mig att den skulle vara.

Idag är det måndag och vi klev upp tidigt för att hinna med tåget kl 08.00. Strax därefter åkte jag till jobbet och här är jag nu. Fortsätter värmen att hålla i sig så ska jag ut och springa ikväll.

Tack och hej för denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0