Liten uppdatering..

Jaha, då var det måndag och sista veckan på semestern har precis börjat. Det regnat åtminstone inte ute. :P

Var på dans igår på Högsloge. Det var så otroligt roligt och jag har dansat så otroligt mycket! Det är längesen som jag har dansat så mycket under en danskväll. Mycket lyckat var det och tack Highlights för en lyckad kväll!

När jag vaknade i morse tänkte jag tvätta kläder, upptäckte att tvättiden var tagen. SÅ typiskt!

I övrigt finns det inte så mycket att berätta, jag har tappat stinget att skriva här inne...

För er som inte vet det, så har jag kommit in på Universitetet i Örebro!

Italien 2010

Jag har varit dålig på att uppdatera, I know. Men jag har nyligen kommit hem från Italien. Eb resa jag kommer bära med mig i hjärtat. I början trodde jag att det inte alls var någon bra idé att åka, men till slut bestämde jag mig för att lägga bekymren bakom mig och åka iallafall och jag fick uppleva en massa.

Resan ner till Italien var lång, svettig och jobbig. Irritation på hög nivå kan man kalla det, men trots allt klarade vi av resan utan några större problem. Tyskarna kör som idioter och man trodde nästan att det skulle bli en olycka både här och där, men som tur var så klarades både vi och andra ifrån det.
och tur var väl det!

Väl i Italien åkte vi till Lidoen (som danskarna säger) som ligger nere vid Venedig. Vi stannade i 3 dagar hos Maria, Claus och flickorna (vänner från Danmark) och gästade dem, vilken gästfrihet och tack igen för de härliga dagarna! Vi badade i havet, solade vid poolen och åt goda pizzor. Vi drog över en sväng till Venedig eftersom jag så otroligt gärna ville se staden. Häftigt säger jag bara! En stad på vatten. Vatten överallt!

Efter 3 dagar åkte vi vidare till Verona, bodde där en natt innan vi åkte till Garda sjön. Garda bjöd på vacker utsikt och härligt vatten. Bergen omringade sjön och vattnet var alldeles klart. Varje kväll gick solen ner bakom bergen och bildade en vacker stripa över vattnet, samma hände då månen steg upp. Där kunde jag lätt ha stannat resten av tiden, men vi kände att vi ville gärna se Como sjön också, så vi åkte vidare efter 3 dagar.

Väl vid Como sjön så var utsikten från tältet inte lika fint, men utsikten från stranden var fortfarande lamslagen. Otroligt vackert med de höga bergen och en värme utan dess like. Vattnet var alldeles för kallt för min smak, jag är lite av en badkruka när det kommer till saken. Efter 2 dagar ved Como sjön tröttnade vi och bestämde oss för att åka hem tidigare än vad som var planerat.

Vi åkte till ett vattenfall som jag fick beundra eftersom det var mitt allra första vattenfall någonsin. Vi åkte senare upp över Alperna och mot Schweiz och vid gränsen blev vi stoppade och de kollade igenom bilen för smugglade saker, lite komiskt tyckte man ju att det var, men samtidigt läskigt eftersom de hade pistoler och batonger. :S

Resan har i det stora hela varit häftig och mycket intressant. Jag såg naturen, bergen, vattnet, städerna och mycket mycket mer.

På väg mot Örebro, Danmark och Italien.

Sitter i bilen på väg ner till Örebro. Väl där ska jag med tpget nästan på en gång. Ner till Lund där jag ska köpa ett objektiv till kameran innan resan til Italien.

Ha så skoj här hemm<. Vet inte hur mycket jag kommer skriva här inne, i annat fall skriver jag nog på resedagboken som jag gorde när jag var i Thailand.

Ha det bra där hemma!!

Kram, Ciao!

Nu är det bestämt.

Jag har bestämt mig, vet inte om det var ett bra eller dåligt beslut, men det får framtiden visa, eller snarare de kommande 2 veckorna visa. Jag åker till Italien och hoppas på att det kommer bli en bra resa. Letar som fasen efter ett Teleobjektiv. Har hittat ett nere i Lund. Möjligheten skulle vara att kunna få den på något vis.. men inte är det då lätt. Fasen också!

Ikväll ska kanske jag och syster på dans, tror det blir roligt.

Här är det jag och Kalle som dansar på Högslogen 2010. Sven Jonsson har tagit bilden, som jag har lånat från Facebook. Men kika gärna in på hans blogg här: enkla.blogspot.com/

Italien var det alltså.. Det bär av på fredag.. på kvällen kanske..? Jag vet inte riktigt.. men det blir väl bra, hoppas jag.. Missar som sagt en hel del danser, en hel del MYCKET och MÅNGA danser, för en resa till Italien.. Hoppas att det är värt det..

Tropisk värme.

Idga har vi nästan haft tropisk värme hemma i Hälsingland. Vilken värme och vilken dag det har varit. Redan i morse var det varmt och skönt och man behövde inte ha någon lång tröja på sig för att skydda sig mot kylan som brukar ligga över landet när klockan är tidig. Jag gick ner till ladan där byn skulle ha loppis idag och hjälpte till med att fixa iordning lite grejor.

Lite senare under dagen, när klockan var ca 12.30 sa jag till min syster att jag inte längre hade någon lust att vistas nere vid ladan och gick då hem för att sola. Jag har varit ute i solen hela dagen, gått runt och kollat på trädgården och tagit det lugnt. Tropisk värme har det varit. ca 30 grader varmt i skuggan och varma vindar. Underbart väder enligt mig.

Ikväll vet jag inte om jag ska ut på krogen eller inte. Ska jag det måste jag cykla in till Ljusdal.. Vi får väl se vad jag gör.

Har fortfarande inte bestämt mig angående Italien... får se hur det blir...

Pappa, sommaren 2008

Måste tänka över det här..

Jag får sätta mig ner och fundera över helgen, eftersom inga flyg är bokade, eftersom vi ska åka bil ner till Italien, så kan jag fundera på vad jag verkligen vill.

Fattar inte vad som hände.. :(

Jag som ville se solnedgångar och njuta av värmen, nu känner jag mig delad och vet inte vad jag vill mer...

...

Vet inte om jag vill till Italien längre... :(

Italien om ca 8 dagar.

Jag som har gått och längtat som en tok och verkligen sett fram emot resan. All mat, all natur, smaka viner, bada, sola, gå promenader, ta kort, springa, skratta... Nu kom jag in i en depp period.. Skit också.