Söndagen är dagen före måndagen

Söndagar är aldrig speciellt roliga. Det händer aldrig något och det är aldrig något att se på TV:n.
Jag har ägnat min söndag på att vara ute och springa och läst i boken "Hvad kan jeg blive 2009" . Jag försöker lista ut vad jag kan tänka mig att plugga vidare som. Alla mina tidigare förslag har försvunnit nu och nu sitter jag här hemma och funderar på följande:
Advokatsekretär
Socialrådgivare (Socionom)
Humanistisk Information
Personalvetare
Sociologi
Journalist
Dock är det aldrig lätt att bestämma sig. Imorgon ska jag göra en lista över plus och minus och se om det kan hjälpa mig att ta bort en del av det här. Personalvetare låter roligt, men i 2005 var det överskott av dem och vi behöver inte ännu en utbildad flicka i Sverige som inte kan få jobb i det hon utbildat sig i. Socialrådgivare, som det heter i Danmark lät mer intressant efter att jag har läst om det i boken och tog inte längre än 3½ år, undrar hur lång tid det tar i Sverige?

Ikväll ska jag och älsklingen antingen äta de goda resterna från i fredags eller äta lax med potatis och hollandaisås. :) Jag är mycket hungrig.


Bild lånad från www.boghallen.dk

Kommentarer
Postat av: ina

jag läser till socialpedagog en utbildning som socionom med inrikt. mot pedagogik som är 3,5 år. trivs massor och mina praktikplaster har varit så intresanta. jag behöver få arbete i kontakt med männikskor. det är så givande!

2008-12-07 @ 22:48:19
URL: http://winterbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0