En blåsig måndag

Natten som har varit har varit blåsig, nästan stormig. Så mycket att det inte gick att ha myggfönstren i. Detta resulterade i att jag och Mr Was fick sova i ett kokhett rum. Tillslut klarade jag inte av värmen och öppnade fönstret. Jag antog att myggen inte skulle kunna ta sig in eftersom jag hade rullgardinen nerdragen, men ack så fel jag hade.

Jag har varit på myggjakt. Då jag vaknade kl 04.00 imorse för att stänga fönstret upptäckte jag myggsvärmen. Eller, det är vad jag så sött kallar de ca 15 myggor som hade kommit in i mitt kära rum. Stackars älsklingen som fick dras med mig hela natten.

Vad har jag då gjort idag? Ja, inte är det sådär enormt mycket.
Skjutsade upp Mr Was till tåget och sen bar det hemåt. Väl hemma så började jag och mamma på att fundera vad vi skulle göra. Vi bestämde oss för att fixa vedhögen. Nu är den nästan färdig.

Simson kommer kanske ikväll! :D Det skulle vara mycket trevligt. :) Tror dock inte hon kunde stanna så himla länge, för hon skulle jobba imorgon. Men ska ta vara på den tiden med henne iaf. En sådan underbar vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0