Höst och kyla.

Helgen bjuder på långa dagar. Jag sitter med min dator, min helt egna dator. Dock utan trådlöst nätverk.. Denna gång med en tråd till. Tråden kostade 40 kr. Billigt för en tråd som kan ge mig internet. Denna dator kan ge mig allt. Förutom tillgång till min danska internetbank. Blää! Hur irriterande kan det bli? Vista kan inte installera Activ x, det funkar helt enkelt inte. Min dator är allt för skyddad. =P

Hösten har kommit till Danmark. Eken utanför vårt fönster har fått röda och oranga/orange blad. Den är så vacker. Jag kan tyvärr inte ta några bilder eftersom min kamera är sönder.
Man märker att det är höst. Kylan som tränger in i lägenheten och som tränger in i kroppen när man går utanför. Det är friskt och kyligt på samma gång.
Varje morgon när jag cyklar till jobbet kl 06.30 på morgonen är det mörkt utanför. Det är kyligt, nästan alltid omkring 3-5 grader. Vinterjackan är på. Vantar, mössa och halsduk lika så. Ibland t.o.m. långkalsonger!

Jag fick träningsvärk av träningen i torsdags, jag kan fortfarande märka en del av den. På måndag och torsdag blir det träning igen och jag hoppas att kroppen kan klara det med tanke på vilken vecka jag har att vänta.

Sabrina frågade om jag ville sitta som nagelmodell imorgon. Det ville jag naturligtvis mycket gärna. Tyvärr frågade hon mig nog en aning sent och nu verkar det inte som om att jag kommer få vara med iaf. För att trösta mig själv så gick jag och köpte fransk manikyr-nagellack som jag tänkte jag skulle måla på mig själv imorgon. Dock inte lika roligt som om jag skulle ha suttit nagelmodell.. F**n!

Jaja, vad är väl en bal på slottet?

Nu kilar jag.. jag ska se en harry potter film, eller kanske hyra en tecknad film på statoil.
Ciao!


Som jag saknar balen och mina kära vänner. <3

Kommentarer
Postat av: Carolin

Vad gullig du är! :) Klart vi saknar dig oxå, fast balen vet jag inte om jag saknar lika mkt ;P



Ja, vintern knackar väl på snart nog, det är bra att vänta. Men vintern där nere är kasnke inte densamma som den är här upp? Eller? Något jag fått för mig bara kanske? Att det regnar o blåser?

Men, när det är -1 grad o blåst i Malmö brukar det vara som -12 i Sundsvall någonting, så jag kan förstå om det är dags att börja gruva sig för vinterkylan :)



Hur det nu blir med jobb o så vidare har jag tänkt på att det vore trevligt att åka till London någon gång innan jul, så man får se alla stora fina granar och lampor o röda tomtar. Allt som tillhör en större stad. Julskyltning :) Så London säger jag inte nej till!



Synd om du inte får gå på den där nagel-modell saken, hade nog varit intressant. MEN det kommer fler tåg, var så säker :)



Ta hand om dig.

Pussar

2008-09-20 @ 16:32:51
URL: http://airolin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej :) Det är bara bra, med dig också hoppas jag? Nejdu, jag tror inte det finns nån makeupartistutbildning som är csn-berättigad faktiskt, iaf inte i sverige och jag tror det är ganska sällsynt i andra länder också. Visste inte att du var intresserad av det? Jag läser iaf på Sara Flygare, det funkar bra. Skolan har bra rykte :) Du kan ju kolla på hemsidan om du vill kolla när nästa kurs börjar och så. Kram

2008-09-20 @ 16:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0