Mäterkocken!

Igår satt vi här hemma och funderade på vad vi skulle göra för mat. Jag hade lust att äta något med pesto. Jag visste bara inte vad, men tillslut beslutade jag mig för att titta på internet och hittade ett recept, Italienska köttbullar med pestosås. Låter det inte gott!? Jag läste lite om hur man skulle göra den och upptäckte att vi hade allt förutom röd pesto, vi hade grön. Jag satte igång med maten, efter lite pepp från Mr Was. Jag måste säga att jag är en Mästerkock! Hujeda mig så gott det var. :)

Idag ska jag iväg och köpa godis, dock inte till mig utan till mina "kära" kollegor, eftersom jag slutar på jobbet nu på fredag. Trodde jag skulle vara arbetslös, men det blir jag bara halvt om halvt. Jag har fått lite timmar på MD och det känns bra, även om det kanske inte blir mycket.

Idag är det förresten bara EN vecka kvar tills Jennifer kommer hit! :D Jag hoppas att du är frisk tills dess vännen. <3

Har pratat med syster idag i telefonen också, kändes skönt att få lite pepp från henne också. Det betyder att jag kan sitta vid datorn och söka lite mer jobb idag igen. :) Tack. Tänkt så mycket syskonkärlek kan göra?

Nu får jag hellre äta lite frukost och bege mig av, annars kommer jag ingen vart här idag.
Vi hörs!


Min syster jag och jag på min student, 5 juni 2008


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad bra att dina köttbullar smakade bra. Kanske får du lite mer tid för matlagning nu med lite inspiration från internet. Där finns många bra recept på billig mat men som då tar tid att göra. Du kanske skulle börja baka matbrödet. kram mamma.

2009-01-28 @ 19:55:13
Postat av: Pappa

Kom ihåg att skriva till SJ och ansöka om medlemsskap i prio. mamma

2009-01-28 @ 19:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0