Astrid Lindgren på danska?

Mr Was kom hem och åt lunch, sen stack han tillbaka till skolan igen.. På Kristihimmelfärds!? Jaa, tänka sig. Han ska vara i skolan imorgon också.

Så snart han kommer hem så ska vi dra oss till Silkeborg och hälsa på svär-mor och svär-far och självklart lilla Smilla.

Imorse när jag skulle titta på DR1 så såg jag till min häpnad att de visade Lotta på Bråkmakargatan. Inte för att det är något konstigt, men jag blir alltid lika överraskad när jag ser något svenskt på dansk TV. Men det är inte allt. De visade LOtta på DANSKA! Det är alltså en kvinna som sitter och berättar och pratar/översätter rösterna. Det är så fel så fel. Lotta på Bråkmakargatan är och kommer alltid att vara svenskt, så är det bara. Jag har tidigare sett något liknande med Emil från Lönneberga.

Vet någon vem Peter Stomár är? Inte jag heller. Igår när älsklingen sa att "Peter Stomár är också med i den här filmen." Så vände jag mig mot honom och sa "Vem är det?" Han tittade konstigt på mig och sa "Men den kända svenska skådespelaren som är med i" -Och så rabblade han upp en massa filmer, bl.a. Armageddon. Då sa jag "Jahaaa, du menar Peter Stormare?" 
Så fel det kan bli, men ändå så rätt. Det här visar hur olika våra språk är.



Smilla när hon var aningen mindre och inte lika mycket "Pain in the ass" ;P ;P


 

Kommentarer
Postat av: jennifer

åh så söt!

o gissa då? idag har jag gosat med 12st!! 3 veckors gamla jämthundsvalpar! heeela dagen gosa jag o hjärtat smälter ju :')

2009-05-21 @ 22:54:37
URL: http://moveyourfeet.blogg.se/
Postat av: jennifer

ja de var som att vara i himmlen^^ :P :D

de var släktingar till brorsans flickvän som fått, men jag var inte sen att haka på för att titta på dem ;)

2009-05-22 @ 13:49:23
URL: http://moveyourfeet.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Vad söt :)

2009-05-26 @ 16:14:52
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0