Finansekonom i Viby/Århus Danmark

Idag åkte jag till Viby för att klura ut om Finansekonom utbildningen är något för mig. Jag har varken kommit längre eller kortare. Jag står fortfarande där jag stod igår och för 3 månader sen. Jag vet dock att man kan känna sig aningen lurad om man tror att man är helt färdig utbildad efter 2 år. Man kan jobba som Traineer och inte få full lön, UNDER TIDEN som man fortsätter utbilda sig på Bachelor-nivå i 2 år till.

Frågan är om det är värt det? Jag kan jobba samtidigt som jag fortsätter studera.. De sa att det inte var några problem att studera vid sidan av ett heltidsjobb, men är det någon idé?

Dessutom vet jag inte om jag kommer in på utbildningen eftersom jag itne har läst matte c än och inte kommer ha läst klart kursen då man får veta om man kommer in på utbildningen. Bra va?

Jag har en massa som jag ska fundera på under den närmsta tiden.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja nu har Du en hel del att fundera på. Har tyvärr inget bra råd att ge Dig mer än att Du måste känna för att läsa det här om Du ska göra det. Här hemma är det idag grått väder men helgen skulle bjuda på bättre. Gjorde iordning en rabatt igår. Den blev jättefin. Kram mamma.

2009-05-07 @ 14:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0