Ett varv runt kyrksjön "istället för"

Igår skulle jag ha åkt på träning uppe i Ljusdal och tränat BodyAttack, lika som i måndags. Mina planer ändrades dock när jag kom upp till Gärdåsen och upptäckte att det var för lite bilar där för att det skulle vara BodyAttack kl 19.00 och dörrarna in var låsta.

Jag ringde upp en kompis som har koll på alla träningstider och hon berättade att träningen först började kl 20.00. Tusan också! Jag bestämde  mig då för att springa ett varv runt kyrksjön.

Kyrksjön är... 4.2 ?? 4.8 ??? Km lång runt om. Jag vet inte riktigt hur lång den är. Jag sprang 100 meter och undrade mig över varför det var så lätt på fötterna. jag tittade ner och såg att jag glömt att byta skor. Jag sprang tillbaka de 100 metrena, bytte skor och sprang igen, jag hade nu sprungit 300 meter för att komma tillbaka till samma punkt. ILLA!

När jag hade sprungit i ca 10 minuter så sprang jag förbi 3 mörka vållnader (det var så de såg ut där i mörkret) och plötsligt hör jag "Var inte det där Rebecca?".
Jag vänder mig om eftersom jag kände igen rösten. Marie var den som talat och hon hade med sig två kompisar. Inte förrän ögonen verkligen vänjt sig vid mörkret så såg jag att det var två gamla klasskamrater, Kristin och Caroline.

Vi pratade en kort stund och sen fortsatte jag min runda runt sjön. ungefär 35 minuter tog min lilla joggingtur. Jag tycker ändå att det är ganska bra gjort med tanke på att jag inte har sprungit på ett tag. Dock var det  ganska kallt och nästa gång jag får för mig att jag ska, "istället för", så ska jag ha med min riktiga joggingkläder, så att kylan inte blåser igenom som den gjorde igår.

Imorgon bär det av till Danmark och då ska jag umgås med trevliga vänner. Jag längtar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0