Längtar bort till värmen.

Sitter på jobbet. Tankar som rullar runt i huvudet. Man känner tyngden av alla bördor som lägger sig som en tung sten över hjärtat och över kroppen. Jag måste verkligen få semester, inte för att det är jobbet som är jobbigt, utan för att det är allt runt omkring.

Jag längtar bort mot varmare tider och varmare länder. Längtar och hoppas på en underbar tid.

Efter en massa planerande med mamma igår, så kom vi fram till en sak. Vi skulle iväg på en snorkligntur. Planerna sprack som när man sticker in en nål i en ballong, eller som när man tappar ett ägg i marken.
Jag skrev ett mail till snorklingsstället nere i Thailand tidigare idag. de hade fullbokat fram till den 5 mars. Att det ska vara så typiskt! Detta betyder att vi inte kan åka med dem, däremot ville de gärna hjälpa oss att boka in oss på en annan båt, som även har dykare med sig. Nu får vi se vad som händer och vad vi hittar på, ska prata med mamma ikväll.

Alla dessa beslut, min kropp har slutat fungera som den ska. Kroppen gör som den själv vill. Inte skoj alls.

Nu ska jag ta de sista ärendena som jag har och sen ska jag gå hem för dagen. Göra mat, äta, titta på serier, läsa i min bok och lägga mig och sova.

Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0