Italien 2010

Jag har varit dålig på att uppdatera, I know. Men jag har nyligen kommit hem från Italien. Eb resa jag kommer bära med mig i hjärtat. I början trodde jag att det inte alls var någon bra idé att åka, men till slut bestämde jag mig för att lägga bekymren bakom mig och åka iallafall och jag fick uppleva en massa.

Resan ner till Italien var lång, svettig och jobbig. Irritation på hög nivå kan man kalla det, men trots allt klarade vi av resan utan några större problem. Tyskarna kör som idioter och man trodde nästan att det skulle bli en olycka både här och där, men som tur var så klarades både vi och andra ifrån det.
och tur var väl det!

Väl i Italien åkte vi till Lidoen (som danskarna säger) som ligger nere vid Venedig. Vi stannade i 3 dagar hos Maria, Claus och flickorna (vänner från Danmark) och gästade dem, vilken gästfrihet och tack igen för de härliga dagarna! Vi badade i havet, solade vid poolen och åt goda pizzor. Vi drog över en sväng till Venedig eftersom jag så otroligt gärna ville se staden. Häftigt säger jag bara! En stad på vatten. Vatten överallt!

Efter 3 dagar åkte vi vidare till Verona, bodde där en natt innan vi åkte till Garda sjön. Garda bjöd på vacker utsikt och härligt vatten. Bergen omringade sjön och vattnet var alldeles klart. Varje kväll gick solen ner bakom bergen och bildade en vacker stripa över vattnet, samma hände då månen steg upp. Där kunde jag lätt ha stannat resten av tiden, men vi kände att vi ville gärna se Como sjön också, så vi åkte vidare efter 3 dagar.

Väl vid Como sjön så var utsikten från tältet inte lika fint, men utsikten från stranden var fortfarande lamslagen. Otroligt vackert med de höga bergen och en värme utan dess like. Vattnet var alldeles för kallt för min smak, jag är lite av en badkruka när det kommer till saken. Efter 2 dagar ved Como sjön tröttnade vi och bestämde oss för att åka hem tidigare än vad som var planerat.

Vi åkte till ett vattenfall som jag fick beundra eftersom det var mitt allra första vattenfall någonsin. Vi åkte senare upp över Alperna och mot Schweiz och vid gränsen blev vi stoppade och de kollade igenom bilen för smugglade saker, lite komiskt tyckte man ju att det var, men samtidigt läskigt eftersom de hade pistoler och batonger. :S

Resan har i det stora hela varit häftig och mycket intressant. Jag såg naturen, bergen, vattnet, städerna och mycket mycket mer.














Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar ha haft en sköön resa :D

2010-07-24 @ 12:23:16
URL: http://thestoryaintover.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Härliga bilder, det ser helt underbart ut!

2010-08-06 @ 16:25:19
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0