Blodomloppet 2010

Igår var jag ledig hela dagen. Vi som jobbar på danska avdelningen hade sådan tur som var lediga. Jag spenderade hela dagen med att glo på Anime serier, faktiskt ganska bra en del av dem.

När klockan blev 16.30 gick jag och Anna hemifrån och strosade mot stationen där vi skulle med bussen till Hudiksvall. Väl på plats var jag lite nervös och kände att det började dra ihop sig i magen. Jag såg när pappa stack iväg på 10 km rundan och då var det ca 30 minuter kvar tills jag skulle iväg.
 18.30 började uppvärmningen inför loppet, så jag flaxade på med armarna och hoppade runt som alla de andra, skönt med uppvärmning sådär innan ett lopp faktiskt.

Då klockan slog 18.57 så gick starten och jag var iväg. Jag, Anna och Hanna sprang tillsammans nästan hela rundan. Jag fick håll ett par gånger, men kände att jag måste klara rundan på under 40 minuter (som var mitt mål) och räknade med att jag skulle komma runt på ca 35 minuter.

När målet närmade sig, hörde jag en tjej som närmade sig med stormsteg bakom mig och då kände jag att "Nej hon ska INTE få springa om mig!" Så jag tog i med alla krafter jag hade kvar och sprang t.o.m. förbi 4 stycken innan jag kom in i mål. Mjölksyran fanns där och illamåendet steg upp i mig, fy sjutton vad jobbigt det var!
Jag klarade både mitt första mål och även det jag trodde jag skulle springa på, jag kom nämligen runt på 30.48 min! Det ni! :D

Jag är mycket nöjd iallafall.

Då alla i vår grupp hade kommit i mål satte vi oss ner på gräsplanen och hade lite picknick, det var otroligt trevligt. Har ju lite godis kvar sen igår som jag sitter och knaprar på nu på jobbet, mmm.

Nästa gång jag springer 5 km ska jag klara det på under 30 min! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0