Mindfulness

När jag var på skolan så sa en person till mig att jag skulle undersöka några böcker och CD-skivor som finns ute om mindfulness, som några rätt kända personer har skrivit.
Ikväll fick jag ett ryck, efter att inte ha tänkt tanken på hela sommaren, så köpte jag två ljudböcker och två vanliga böcker om mindfulness och att leva i nuet.
Jag köpte bland annat "Att leva ett liv, inte vinna ett krig". Det känns som om att det är det jag har försökt att göra. Vinna ett krig. Fortsätter jag såhär kommer jag bryta ihop fullständigt och det är inget jag önskar.
Jag hoppas att dessa böcker ska hjälpa mig på traven, få mig att förstå hur jag kan leva med mina bördor, hur jag kan leva med saker och ting utan att det tar över mitt liv. Att leva i nuet. Fånga dagen..
Önska mig lycka till.
Bild lånad från www.google.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0